Tema 2. La llengua i les TIC


Imagen relacionada
Continuant amb la nostra ressenya de l'assignatura TIC i Dinámica d'aula aplicades al Tractament Integrat de Llengües y Continguts, al llarg del tema 2 hem aprofundit en les eines que Internet ens ofereix en el vessant purament lingüística y relacionades amb el català.
En primer lloc, el treball amb diccionaris  resulta vital en el nostre dia a dia, i ja no només si ens dediquem a l'àmbit de les llengües. Recursos com el Diccionari de l'Institut d'Estudis Catalans, Optimot, Termcat, Diccionari català-valencià-balear o el Diccionari de l'Enciclopèdia Catalana són fonamentals en aquesta tasca; a més, esmentem de la mateixa manera les enciclopèdies en línia que emmagatzemen vasts continguts d'informació de tots els àmbits de coneixement. En aquest cas, en relació al català, l'Enciclopèdia Catalana online és una eina veritablement útil.
Una tasca que m’ha resultat especialment interessant és la recerca i comparativa d'un terme del nostre camp d'especialitat en els recursos anteriorment comentats. En el meu cas, la recerca del concepte metàfora ha derivat en definicions que coincideixen en el transvasament semàntic d'un nom a un altre (domini origen a domini destí). Són definicions que parteixen de la retòrica clàssica. A més, resulta interessant, d'una banda, l'accepció inusual de "trampa" o "manganilla" que ofereix el Diccionari català-valencià-balear i, de l'altra, l'exemplificació del concepte (tant en castellà com en català) que únicament ofereixen Optimot i Termcat.
Finalment, recomanem la lectura del següent article que classifica les netiquetes i les principals regles que hem de tenir en compte a l'hora de comunicar-nos a través de la Xarxa.



Comentaris